Pomoc / FAQ
Pojawiła się nowa interesująca usługa, z której chciałbym skorzystać.
Nie zwlekaj. Zadzwoń do biura pod nr tel. (42) 252-97-00 lub wyślij maila na adres axon@axon.pl i zapytaj o możliwość dokupienia interesującej Cię usługi do Twojej licencji.
Omyłkowo skasowałem dane z dysku, włącznie z kopią zapasową. Nie przechowujecie gdzieś danych wpisywanych do Waszych programów?
Wszystkie dane wpisywane do programów S.AXON znajdują się wyłącznie na komputerze klienta. W przypadku utraty danych i braku kopii zapasowej, niestety nie możemy pomóc. Nie przechowujemy żadnych danych klientów.
Przypominamy o konieczności codziennego wykonywania kopii zapasowych i zapisywania ich na innym nośniku niż komputer z danymi, najlepiej na płytach CD.
Mam licencję jednorazową. Program nie daje możliwości aktualizacji, ale czy mogę pobierać zaktualizowane instalacje?
Wszystkie nasze licencje są licencjami bezterminowymi, co oznacza, że kupowana jest jedna, aktualna na dany moment wersja programu. Nie umożliwia ona pobierania aktualizacji.
Jeżeli jesteś zainteresowany nowszymi wersjami programu skontaktuj się z naszym biurem pod nr tel. (42) 252-97-00 lub wyślij maila na adres axon@axon.pl i wykup roczną usługę dostępu do aktualizacji programu.
Dlaczego Wasze programy nie pracują w Oracle?
Oracle jest bazą danych dedykowaną dla dużych jednostek, kosztowną w utrzymaniu. Wymaga obsługi przez informatyka i corocznych płatności za jej użytkowanie.
Programy S.AXON pracują na darmowej relacyjnej bazie danych SQL, która jest bezpieczna, pozwala na wydajne użytkowanie i tworzenie kopii zapasowych, także w trakcie pracy programów. Z tego powodu baza SQL jest optymalna do zastosowań, do których nasze programy są najczęściej stosowane.
Chciałbym wprowadzić Państwa programy do oferty mojego sklepu. Jak mogę to zrobić?
Nic prostszego. Zadzwoń do Biura Obsługi Klienta pod nr tel. (42) 252-97-00 lub wyślij maila na adres partnerzy@axon.pl i podpisz z nami umowę partnerską. Zapewnimy ci atrakcyjne warunki handlowe, gwarancję wsparcia merytorycznego opartego na podstawie wieloletnich doświadczeń, materiały marketingowe i wysokiej jakości programy.
Czy moje dane nie „pomieszają się” z danymi innych klientów?
Wszystkie dane wpisywane do programów S.AXON znajdują się wyłącznie na komputerze klienta. Nie przechowujemy żadnych danych klientów. W związku z czym nie ma możliwości, by dane klientów „pomieszały się” z danymi innych klientów.
Na czym polega współpraca z Państwa firmą ?
Jesteśmy nastawieni na indywidualny kontakt z użytkownikami naszych programów. Zakres współpracy zależy od potrzeb klienta.
Od poniedziałku do piątku czynne jest Biuro Obsługi Klienta, gdzie można zadzwonić w sprawie programów S.AXON. Nasi konsultanci na bieżąco starają się pomóc w zakresie obsługi programów.
Zapoznajemy się też z wszystkimi mailami, które do nas przychodzą. W miarę możliwości staramy się odpowiadać na nie na bieżąco.
Otrzymałem od Was wezwanie do zapłaty. Co dalej?
Najprawdopodobniej któraś z Twoich faktur nie została opłacona w terminie. Zapłać ją niezwłocznie.
Jesteśmy nastawieni na indywidualny kontakt z klientem i wierzymy, że jakiekolwiek opóźnienia są wynikiem jedynie niedopatrzenia.
Czy można zaimportować dane z mojego aktualnego programu?
Programy S.AXON posiadają mechanizm importu podstawowych danych z dotychczas użytkowanych systemów.
Zakres możliwych do zaimportowania danych zależy w dużej mierze od formatu danych możliwych do wyeksportowania z poprzedniego programu.
W razie potrzeby można zaimportować niektóre dane z pliku XML wysyłanego do NFZ.
Czy są jakieś ograniczenia w ilości osób, które mogą docelowo korzystać z Państwa programu?
Ilość osób korzystających równocześnie z programu jest ograniczona wyłącznie ilością posiadanych licencji danego modułu.
Czy mogę przekazać dane do Excela ?
Tak, każdy wydruk w systemie można wyeksportować w różnych formatach. Jednym z nich jest format danych Excela – wystarczy przy wybranym wydruku kliknąć opcję Eksportuj do Excela.
Pytania do oprogramowania medycznego
Czy na pewno poradzę sobie z obsługą Państwa programu do gabinetu?
Szanując czas naszych klientów dokładamy starań, aby nasze programy jak najpełniej odpowiadały potrzebom użytkowników i były intuicyjne. Dodatkowo programy mają instrukcję obsługi informującą jak dana funkcja działa. Instrukcje obsługi są do pobrania z naszej strony internetowej bezpośrednio z zakładki opisującej możliwości danego modułu.
Idąc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów na naszej stronie i w serwisie youtube.pl zamieściliśmy pliki multimedialne prezentujące zasady działania poszczególnych modułów.
Czy z waszego programu można wysłać pacjentom powiadomienie o wizycie?
Program S.AXON Gabinet i Rejestracja umożliwia wysłanie wybranym pacjentom powiadomienia o wizycie za pośrednictwem wiadomości SMS lub mailowo.
Aktualnie w zakresie wysyłki SMS-ów współpracujemy z następującymi dostawcami bramki SMS:
- Play SMS
- SMS API
- Polkomtel Multiinfo
Pacjentów można wskazać pojedynczo lub skorzystać z dostępnych filtrów.
Czy mogę wystawić e-Zwolnienie?
W systemie S.AXON można wystawić zwolnienie, gdzie program automatycznie uzupełni informacje o pacjencie.
Po wprowadzeniu ilości dni zwolnienia i po jego automatycznym podpisaniu z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego system przekazuje e-ZLA elektronicznie do ZUS.
Czy istnieje możliwość eksportu danych z Państwa programów?
Dbając o komfort pracy naszych Klientów w wielu miejscach programów udostępniliśmy opcje eksportu danych, przede wszystkim do Excella, Worda, OpenOffice i PDF-a. Eksport danych jest możliwy głównie z pozycji wydruków i zestawień.
Czy istnieje możliwość wystawienia e-Recepty ?
W programie dostępne są rozbudowane możliwości wystawiania recept.
Firma Axon aktywanie współpracuje z CSIOZ w zakresie wprowadzenia e-Recept (zgodnie z założeniami projektu P1). Należymy do 7 firm, które poprawnie zintegrowały swoje oprogramowanie z funkcjonalnością e-Recept.
Czy w programie można prowadzić Elektroniczną Dokumentację Medyczną (EDM) pacjenta?
System S.AXON umożliwia prowadzenie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej.
Programy systemu S.AXON pozwalają na ewidencję szerokiego zakresu danych medycznych z zachowaniem niezbędnych środków bezpieczeństwa oraz zgodnie z aktualnym stanem prawnym. Do wszystkich wprowadzonych danych medycznych pacjenta w układzie chronologicznym ma dostęp lekarz z pozycji Historii choroby pacjenta.
Wizyty są podpisywane przez lekarzy, przez co nie można ich usunąć z systemu. Każdą wizytę można jednak wielokrotnie podpisać, dzięki czemu tworzy się historia zmian dokumentacji medycznej.
Dodatkowo firma Axon Sp. z o.o. wspiera proces cyfryzacji dokumentów papierowych. Dokumenty te można zeskanować i dołączyć do historii pacjenta. Program umożliwia również zapisanie plików graficznych, także w najczęściej wykorzystywanym standardzie DICOM lub w plikach jpg.
Pytania do oprogramowania czynszowego
Czy można zmienić wydruk tak, aby wprowadzić własną treść zawiadomienia do lokatorów ?
Wszystkie wydruki w systemie są edytowalne, czyli można je dostosować do własnych potrzeb. Wprowadzone zmiany można zapisać.
Dodatkowo w wydrukach zawiadomień dostępne są pola do ręcznego wprowadzenia treści zawiadomienia, bez konieczności wprowadzania zmian w wydruku.
Po usunięciu lokalu z infrastruktury nie znika on z listy. Co robić?
Nie ma powodów do paniki. Kliknij w przycisk odśwież , aby program uaktualnił dane.
Jeżeli to nie pomoże uruchom ponownie program.
Czy login i hasło, z którego korzystam przypisany jest tylko do mnie?
W wersji demonstracyjnej do pobrania ze strony internetowej ustawione jest domyślny login i hasło. Przy rozpoczęciu pracy z programem zachęcamy użytkowników do zmiany hasła.
W programie S.AXON Administrator możesz utworzyć oddzielnych użytkowników, którym nadasz specyficzne uprawnienia oraz loginy i hasła.
Jeśli z jakiegoś powodu musimy zainstalować od nowa bazę i/lub serwer bazy danych (na tym samym lub innym komputerze) hasło do bazy zostanie zresetowane do domyślnego.
Czy moje dane nie „pomieszają się” z danymi innych klientów?
Wszystkie dane wpisywane do programów S.AXON znajdują się wyłącznie na komputerze klienta. Nie przechowujemy żadnych danych klientów. W związku z czym nie ma możliwości, by dane klientów „pomieszały się” z danymi innych klientów.
Lokator ma kilka wyroków sądowych. Czy mogę je zarejestrować ?
W rozrachunkach z lokatorami możesz zarejestrować dowolną ilość spraw sądowych dotyczących konkretnych zaległości. W wykazie zaległości widoczne są wszystkie zarejestrowane postępowania sądowe od wniosku do sądu poprzez wyrok aż do postępowania komorniczego.
Wpłaty od lokatora lub komornika możesz zarejestrować również na konkretny wyrok sądowy.
Pytania do oprogramowania finansowego
Czy mogę zweryfikować czy kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT ?
Tak. W programie dostępna jest funkcjonanlność weryfikacji podatnika VAT na podstawie wprowadzonego numeru NIP.
Dodatkowo program pobiera dane kontrahenta z rejestru REGON umożliwiając weryfikację poprawności danych podanych na fakturze.
Czy można z programu wysłać e-Sprawozdania ?
Tak. System umożliwia przypisanie odpowiednich kont księgowych do poszczególnych pozycji sprawozdań finansowych. Na tej podstawie program wygeneruje sprawozdanie w obowiązującym schemacie XML. Do sprawozdania można dołączyć informacje dodatkowe.
Program pozwala na podpisanie pliku sprawozdań finansowych podpisem kwalifikowanym oraz wysyłkę do KRS.
Czy mogę przekazać dane do Excela ?
Tak, każdy wydruk w systemie można wyeksportować w różnych formatach. Jednym z nich jest format danych Excela – wystarczy przy wybranym wydruku kliknąć opcję Eksportuj do Excela.
Czy mogę wysłać plik JPK?
System S.AXON posiada moduł JPK, który umożliwia wygenerowanie, podpisanie i wysłanie pliku JPK bezpośrednio z systemu. Program przechowuje również historię wysyłki plików JPK wraz z numerami referencyjnymi i UPO.
Mam Wasz program finansowy i płacowy. Jak mogę zaksięgować listy płac ?
W programie płacowym zdefiniować można automaty księgujące listy płac, z dokładnością do kont zespołu 5. Po wygenerowaniu kolejnych list płac w każdym miesiącu należy uruchomić automat, który zaksięguje całą listę na poszczególne konta księgowe.
Po uruchomieniu automatu księgującego listę płac w module płacowym dane są od razu widoczne na kontach księgowych w module finansowym, bez potrzeby dodatkowych działań.